Listing 1 - 10 of 36 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Academic collection --- Professionalisering --- Theses --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- ziekenverzorgenden --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- onderwijsmethoden --- supervisie --- stages --- Teaching aids --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- portfolio's --- Medicine --- Practice --- Handbooks, manuals, etc. --- Algemeen.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
In dit rapport wordt verslag gedaan van het derde werkjaar van het project 'Diversificatie van de studiekeuze van meisjes in het technisch en beroepssecundair onderwijs'. Het rapport behandelt voornamelijk de inhoudelijke kwalitatieve aspecten van de projectwerking. De kwantitatieve evolutie van het aantal meisjes in de nijverheidstechnische afdelingen van de proefscholen is grotendeels onderhevig aan factoren die buiten de reikwijdte van scholen liggen. Een kwalitatieve benadering van de kansen voor meisjes in techniek-opleidingen, met nieuwe accenten in de keuzebegeleiding, leerlingbegeleiding en met meer duidelijkheid over hun doorstromingskansen na de opleiding, ligt wel in de reikwijdte van proefscholen. In dit rapport worden deze verschillende aspecten nader bekeken.
Developmental psychology --- Study methods --- Technical, artistic and vocational education --- Girls --- Choice of study --- Technical education --- Book --- Belgium
Choose an application
De module is uitgewerkt voor de derde graad (5de en 6de leerjaar van het basisonderwijs). Ze bevat een 15-tal doe-activiteiten die gekozen zijn uit de diverse beroepensectoren. Allen leiden ze tot een afgewerkt produkt. Ze laat toe dat leerlingen kennis maken met technieken in de brede zin: zowel nijverheidstechnieken, intormatietechnologie, als voeding, textiel en verzorging komen aan bod. Een pluspunt vormen de technische tekeningen die aangepast zijn aan het ruimtelijk inzicht van 10 tot 12 jarige kinderen. Samen met de leidraad is dit een handig hulpmiddel om het zelfstandig technologisch denkproces bij de kinderen te ondersteunen. Het element roldoorbreking komt aan bod in een aantal voorbereidende en naverwerkende oefeningen rond rolpatronen, techniek en technische beroepen. Er zijn telkens leerlingen- en leerkrachtenbladen voorzien.
Developmental psychology --- Sociology of minorities --- Teaching --- Kindergarten --- Primary education --- Engineering sciences. Technology --- Boys --- Girls --- Education --- Technology --- Primary education --- Book --- Teaching materials --- Empowerment --- Belgium
Choose an application
In dit rapport wordt verslag uitgebracht van het actieonderzoek 'Diversificatie van studierichtingen voor meisjes in het Technisch en Beroepssecundair Onderwijs', dat in maart 1990 uitgeschreven werd door de Staatssecretaris voor Maatschappelijke Emancipatie, M. Smet. Gedurende zestien maanden werd er in vijf scholen van de Vlaamse gemeenschap onderzoek gedaan naar de factoren die een invloed kunnen hebben op niet-traditionele studiekeuzes door meisjes. Gelijktijdig werden een aantal acties ondernomen om belemmerende factoren te minimaliseren en stimulerende factoren te bevorderen. De resultaten van dit actie-onderzoek worden als volgt weergegeven. Deel één beschrijft de opzet van het project. In het tweede deel worden de resultaten van de analysefase. Het rapport wordt afgesloten met een samenvatting en een aantal beleidsadviezen.
Study methods --- Teaching --- Technical, artistic and vocational education --- Belgium
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 36 | << page >> |
Sort by
|